Uitje aanvragen
Gamification op maat
Gamification op maat
Serious games
Serious games
Game-based learning
Game-based learning

Spelenderwijs impact maken

Wil jij spelenderwijs impact maken? Met Cyber Crime The Game creëren we een draagvlak voor cybercriminaliteit met gamification. Stap in de rol van een hacker en laat jezelf meeslepen in een interactieve game met een meeslepend verhaal!

Afgeronde gamification projecten

Hieronder vind je diverse uitgevoerde gamification projecten voor onze klanten. Hiervan maken Eenheid 75 en Hosselaar nog steeds impact in Nederland. Deze serious games kun je daarom direct afnemen.

Klik vooral door op een van onze projecten voor meer informatie. Ideaal als voorbeeld om een impressie van de mogelijke toepassingen van gamification in de praktijk te verkrijgen.

Veelgestelde vragen

Gamification betekent spelenderwijs leren in een niet-spelomgeving. Ofwel: de toepassing van spelelementen in een niet-spelomgeving. Gedacht kan worden aan gamedenken, gametechnieken en gameelementen.

Gamification speelt in op 3 basisprincipes: aantrekkingskracht, beloning en voortzetting. Hierdoor wordt de intrinsieke motivatie van mensen aangewakkerd. Ofwel: de motivatie vanuit mensen zelf. Resultaat: gamification is een krachtig veranderinstrument om dingen te bereiken en doelstellingen te behalen.

Gamification kent diverse elementen. Je kunt denken aan een belonings- en/of feedbacksysteem. Verder is het belangrijk om een sterk verhaal neer te zetten (context/storytelling) en interactie te genereren tussen mensen (gameplay en het sociale aspect).

Gamification wordt tegenwoordig veel in het bedrijfsleven ingezet. Daarnaast gebruiken veel schoolinstellingen gamification in de klas en weten steeds meer zorgprofessionals gamification toe te passen in de zorg. Kortom: gamification wordt volop ingezet in verschillende branches en sectoren.

Gamification werkt. Van het creëren van meer bewustwording tot kennisoverdracht en van het aanleren van nieuwe vaardigheden tot branding. Gamification zorgt voor impact.

Met de “Digital Solution Game” hebben wij e-learning tot in de puntjes doorgevoerd voor Ordina. Voor een wereldwijde marketingcampagne is het populaire wijnmerk “Casillero del Diablo” onder de aandacht gebracht voor duizenden bezoekers van Utrecht Centraal. In de duurzaamheidsgame, “Road to Zero waste”, is een gepersonaliseerde game ontwikkeld voor Renewi, waarbij alles in het teken van recycling stond. Kortom: gamification wordt voor een diversiteit aan doelstellingen ingezet. Er zijn daarom talloze voorbeelden te vinden van het gebruik ervan.

Make it come alive

Momenteel werken wij intensief samen met verschillende opdrachtgevers en experts voor de ontwikkeling van nieuwe serious games.

Heb je interesse om Cyber Crime The Game in te zetten of wil je samen met ons een nieuwe game ontwikkelen? Schroom dan niet om contact met Uitjesbazen op te nemen. Samen zorgen we ervoor dat jullie game “letterlijk” tot leven komt en impact maakt. Make it come alive.

Bel gerust met Joris, specialist in gamification: 0413 302 773

Neem contact op

Ben jij klaar om impact te maken?

Benieuwd hoe gamification voor jullie doeleinde ingezet kan worden? Wij gaan graag het gesprek met je aan om te kijken naar de mogelijkheden. Neem hiervoor een kijkje op de website van Gamificationers of bel direct naar ons telefoonnummer.

Ga naar Gamificationers.nl